portret


De Sinflechter

Ik skriuw mar wat:
it binne wurden,
safolle seit it my wol,
mar is it ek de taal
dy’t my ynkringend
wat te sizzen hat?

It proses as ridskip
foar it letterpalet
is net oars as graffity
dat myn byldfoarming
algeduerrich foar
grutte riedsels set.

Want ik kin mysels net fertelle wa’t it docht en hoe't de tekst lêsber wurdt,
al liket it somtiden
krekt as staverje ik
in selsportret.



romte


De Romteflecht

Ik fyts graach wat
oeral hinne
foar de wyn of licht
foaroer der pal tsjinyn
rôlje ik sûnder ferwachting
troch myn romtetiid.

De delslachberjochten
lit ik oer my hinne komme,
net oars as bin ik
ivich waarbestindich
sûnder drege kilometers
yn de skonken.

De tsjillen wintelje
mei ruzjende mûnemacht
op lichte rubberlongen
en fiere my oer alle diken
op it ritme fan de ierde
de ûntdekking fan de fierte yn.



Cornish

 It lûd fan Cornwall


Sliten en skerpe troch bitend wetter

stiet it lân as rûch bekappe byldhoustien,

mei út en troch in hapke strân

ûnderoan de steile kliffen,

te bakken yn de sinne.


Hoe soe it kinne dat dizze wrâld

ferware troch de wyn,

lykwols smûk en grien,

my oan de Wâlden tinken docht?


Op ien ear hear ik noch heal de lette fûgels, 

as it ynlânske lûd fan it keltysk besibbe folk

dat de wurden ferbrutsen, fersliten 

en ferstjerre litte moast.


Ûnder seil fan it it tintekleed

op de kâlde grûn fan graniten klaai

en yn it tsjuster sûnder keunstljochtstjerren,

hear ik fierderop de weagen rúzjen, 

of is it de wyn?


Hoe soe dat klonken ha,

dy taal fan dat âlde folk

freegje ik my ynienen ôf,

dy minskestimmen:

dat bernelûd fan doe?





blau


De kleur fan wetter is as de loft
in refleksje fan lucht en ljocht,
it ferifelet de eagen
en it glûpt dy troch de fingers
omdatst der gjin gryp op krijst.
De kleur fan wetter is as de wyn
dy't de weagen jaget
of se yn de jamske fâden slacht.

Dy kleur is fansels 
in paradoksale persepsje,
likegoed priuwt it as wetter 
dat nei it lûd fan de see smakket.
Ik hear it rûzjen as ik der nei sjoch
en mei de eagen ticht
rûk ik it noch better. 



the Stones


To the Stones stiet op de bus
en dêr sil ik hinne,
nei de stilsteande stiennen
op in hôf út de ferline tiid.

Klokken liede der net
en mei it keppelfolk, 
dat ek nijsgjirrich is,
draai ik der yn in staasje, 
as mei in oerwurkwizer,
stil om hinne.

Pilaren fan de loft
tink ik ûnderweis,
poarte nei it ûnbekende,
boarne fan fantasij
of de lêste halte fan in lange,
lange ûnbestimde tocht.

Foar oaren is it in begjin
as it midsimmerljocht 
op in wolkenleaze iere moarn 
begjint te skinen.

It is my bêst genôch,
dêr kin ik net op wachtsje.
Stien foar stien rin ik de tiid foarby,
sawat oan de ein ha ik myn nocht,
ik kear it paad, 
stean even stil
as in stien
en begjin dan
op' e nij te rinnen.

Ouverture

Dêr't it ljocht begjint

dêr leit de see, 

de plasse dy't noch nuet

as in wiet skilderij 

op de takomst wachtet. 


Wylst wurdt it seisoere

libbensljocht oertroffen 

troch it seisoerefûgellûd, 

nei in djipdreamde stilte 

fan in deatsjustere nacht. 

Maaie op it Amelân. 

Eilân fan it dageljocht.


Casa

Ik bin in hûs fol wurden,

mei muorren fan letters

en samar in taal as fûnamint.

Fan finsters ha ik gjin ferlet,

inkeld in doar kin ik wol brûke.

In doar sûnder drompel

dy't nei in thúswrâld iepenslacht

en myn gedachten frij reizgje lit.

dêr


 

wêrom



De Fûgelflecht

Ik sjoch graach
wat om my hinne
mei in iepen each
foar nijsgjirrige dingen
dy’t my ûnderweis
tsjinkomme sille.

De wrâld is in reis
dyt’st oeral makkest,
net oars as in flecht
oer in see fan bylden
mei it perspektyf
dat in frije fûgel hat.

Wêrhinne is al hast
in bestimming en dêrhinne
is krekt in hûs as thús,
dêrom is it tige spitich
datst altiten op dyn paad
weromkomme moatst.