Brits Columbia, augustus 1974
Koppich lûkt de transkontinintale
eksprestrein nei Montréal himsels mei in slakkegonkje de Rocky Mountains yn.
Wat heger de trein komt, wat hurder de kolkjende Frazer River yn it lûd fan de
stilte ferdwynt.
Ik ferfeel my
net. De kûpee is in galery fol byldzjende keunst. Op in lange rige skilderijen
skoot ûnwrikber berchlân stadich by my del. Finsters fol fonkeljend
ekspresjonisme mei in magyske ynslach. De rûch beklaaide griene stienmassa's en
wyt beslipe rotsen achter it rút binne it fûnemint fan in robúste wrâld. Dochs
fernuveret it my dat de beammen der manmachtich hâldfêst oan fine. Inkele
reisgenoaten nimme de oerweldigjende skepping fan de natuer ek stilswijend yn
har op. It libben liket him net fan in dream te ûnderskieden, we reizgje frij
fan ierdske betingsten troch tiid en romte. De útstalling sil de kommende dagen
troch in pear tiidsônes hinne grif geregeldwei feroarje.
Foar yn 'e kûpee
klinkt gitaarmuzyk. Op de meldij fan El Condor Pasa dwale myn eagen even
sykjend troch de loft. Dan bûch ik my wer oer myn oantekenboekje. ´Ja, ik bin
ek leaver in fûgel as in slak,´ skriuw ik op. ´As ik it mar koe. Seker witte
dat ik it woe!´ It refrein fan it Simon & Garfunkel nûmer lit him net ûnaardich
oersette. Tefreden besykje ik fierder te beskriuwen hoe´t ik my as taskôger
foar de finsters fan it ymposante lânskip fiel.
Al wist ik doe fansels
noch net dat ik jierren letter yn fûgelflecht oer ferwiksele grinzen werom yn
de tiid sjen soe. En ik wist ek net dat ik dy fergetten tekst fan in heuchlike
reis hiel oars en yn myn eigen taal ferwurdzje soe. Omdat ik it doe pas koe.
Grinzer Museum, augustus 2012
Grinzer Museum, augustus 2012
Mei niget fuottelje
ik yn in slakkegonkje by in lange rige skilderijen del. Finsters fol rûge
bergen, ûnbestindige rivieren yn djippe delten en stege beammen dy´t
wrakseljend hâldfêst sykje...